Reserveren

Op deze pagina vind je ALLE informatie over de verschillende binnenruimtes op Space-s, hoe je deze ruimtes kunt huren en wat je moet doen als er vragen zijn over deze ruimtes. Je kan de workspace altijd bereiken door een mailtje te sturen naar reserveringen@space-s.nl. Het beheer van de binnenruimtes wordt bijgehouden voor workspace Binnenruimtes. Een groep vrijwilligers van de bewonersvereniging van Space-S. Dit betekent dat we niet altijd per direct kunnen reageren op vragen/mails. Voor korte vragen/problemen kan je altijd een bericht sturen via whatsapp naar: +316 207 63 021 JE KAN GEEN RESERVERING PLAATSEN VIA WHATSAPP (alleen berichten via whatsapp geen telefoongesprekken)

LEes a.u.b eerst heel de pagina door

Heb je de huisregels gelezen?

Denk bij het reserveren van de ruimte ook aan de tijd die je nodig hebt om eventueel spullen klaar te zetten en de ruimte weer schoon te maken. Reserveer daarom dus altijd voldoende tijd. Hieronder kan je de agenda inkijken om te zien of de ruimte beschikbaar is.

In de agenda staan de reserveringen die al geplaatst zijn en de tijden dat deze gereserveerd is. Check dus altijd of jou specifieke dag en tijd er tussen staat. Sommige reserveringen zijn alleen voor een dagdeel, dus het kan zijn dat je op een bepaalde datum al een reservering ziet staan. Dit betekent niet dat je op deze dag niet kan reserveren.

Wil je een ruimte reserveren? Maak dan gebruik van ons bovenstaande boekingssysteem.
ALS JE VIA MOBIEL EEN RESERVERING WILT PLAATSEN HOUD ER DAN REKENING MEE DAT JE DAN ALLEEN DE LIJST MET BOEKINGEN ZIET. ALLEEN OP DESKTOP ZIE JE DE VRIJE DATA.

LET OP: Reserveer op tijd. Houd er rekening mee dat je 8 dagen van tevoren moet reserveren. Als je binnen 8 dagen een van de ruimtes wilt reserveren kan je een mail sturen naar reserveringen@space-s.nl maar kunnen wij niet garanderen dat je reservering dan mogelijk is. LET OP dat je de juiste keuze maakt in ons systeem je kan alleen reserveren als een bewoner als je hier ZELF woont, anders moet je reserveren als een externe huurder.

Er is GEEN mogelijkheid om de ruimte te bezichtingen i.v.m de vele reserveringen en de beschikbaarheid van de vrijwilligers die het beheer van de binnenruimtes doen.

Als je de ruimte gereserveerd hebt zorgt de workspace ervoor dat je bij aanvang van je reservering de sleutel krijgt. Voor bewoners van Space-S : zal de sleutel uiterlijk 10 min van te voren in je brievenbus liggen. Voor externe huurders: zal In de meeste gevallen een sleutelbeheerder van de workspace Binnenruimtes aanwezig zijn om de sleutel aan je te overhandingen. Mocht dit niet lukken (i.v.m tijden) spreken we iets anders af. Na afloop van je reservering moet je de sleutel weer terug doen in de brievenbus van de sleutelbeheerder. Let op: Het huis en bloknummer op het label van de sleutel die je krijgt is de brievenbus waar de sleutel in moet komen.


Wij vragen van ALLE HUURDERS om aan het begin en aan het einde van de huurperiode een foto te maken van de ruimte. Laat de ruimte dus schoon achter. Mocht dit niet het geval zijn kunnen er kosten worden verbonden aan het schoonmaken van de ruimte of het vervangen van spullen.

Annulering van reservering: Annuleren kan tot 8 dagen voor de reservering. Alleen ook dan krijg je je geld terug.

De ruimtes

Het Buurthuis

Het buurthuis is ingericht als grote, open ruimte waarin je workshops, vergaderingen, diners, feestjes en andere activiteiten kan organiseren. De ruimte is geschikt voor ongeveer 60 personen (staand). We lenen/huren GEEN spullen uit het buurthuis uit voor activiteiten thuis. Alle spullen dienen in de ruimte te blijven en mogen niet mee naar huis worden genomen of naar buiten worden geplaast.

Ook zijn er de volgende faciliteiten aanwezig waar je gebruik van mag maken:

  • Geluidssysteem
  • Feestverlichting
  • Een beamer
  • Wi-Fi-netwerk
  • Een whiteboard
  • Volledige keuken inclusief servies*
  • 2 tafelmodel koelkasten en een tafelmodel vriezer
  • Filter koffiezetapparaat
  • Waterkoker
  • Magnetron
  • Lostaand Fornuis met oven
  • Bestek en servies
  • Vaatwasser
  • 6 sta-tafels (eventueel inclusief hoezen)
  • 4 grote tafels
  • 5 klap-bistrotafels
  • 35 klapstoelen
  • 15 reguliere stoelen.
  • Schoonmaak bak met schoonmaak artikelen.

* De hoeveelheid van het servies is niet altijd gelijk i.v.m breuk. Mocht je ooit merken dat er te weinig servies is kan je dit aan de workspace laten weten en kunnen we zorgen dat dit weer wordt aangevuld.

Je mag/moet zelf eventuele extra spullen mee te nemen, zoals versieringen, koffie, theezakjes etc. Wij faciliteren dit zelf namelijk niet.

Mochten er voor of tijdens je reservering problemen zijn dan kan je dit de workspace laten weten via mail of via een whatsapp bericht. We proberen altijd z.s.m te reageren of een oplossing voor je te zoeken.*

* Houd er rekening mee dat deze bewoners workspace enkel bestaat uit vrijwilligers en we dus niet altijd direct kunnen reageren of aanwezig kunnen zijn.

Plattegrond van het buurthuis met afmetingen.

De buitenruimte: Het terrein buiten het buurthuis is semi openbaar terrein. Dat betekent dat je deze ruimte dus niet huurt voor je reservering. Je mag hier wel iets plaatsen tijdens je reservering maar je mag geen overlast of gevaar voor bewoners veroorzaken door geplaatste spullen. Je mag geen tafels of stoelen van het buurthuis buiten plaatsen voor je reservering. De spullen dienen in het buurthuis zelf te verblijven.

Denk aan de bewoners aan het hofje en ga tijdens je reservering ’s avonds niet buiten staan tenzij dit nodig is en houd de deuren van het buurthuis gesloten i.v.m geluidsoverlast.

De Logeerkamer (Enkel voor bewoners van Space-s)

De logeerkamer, aangrenzend aan de gezamenlijke woonkamer in blok 1, is alleen voor bewoners van Space-s’ers te huren. De logeerkamer is bedoeld voor bezoek wat je niet in je eigen woning kwijt kan en is bedoeld voor een enkele of 2 daagse overnachting. Via een deur in de huiskamer kom je in de logeerkamer. LET OP: Het is een logeerkamer, je moet ZELF zorgen dat je huurder de woonkamer in kan want er word GEEN extra druppel bij de sleutel gegeven. Controleer daarnaast altijd ZELF of alles aanwezig is voor je loge. In de logeerkamer staat een bed voor 2 personen en er is een ingerichte badkamer is. Er is geen apart toilet in de logeerkamer, je kan gebruik maken van het toilet in de huiskamer. Beddengoed, handdoeken en dergelijke worden klaargelegd door de vereniging als je de ruimte huurt. Houd bij het huren van de logeerkamer er rekening mee dat de aangrenzende huiskamer beschikbaar is voor alle Space-S bewoners en er dus hier mensen kunnen zitten.

De kosten van de ruimtes

De kosten voor het huren van de ruimtes zijn als volgt:

LET OP: Huurprijzen zijn per 01-01-2024 aangepast

Bewoner van SPACE-S en lid van de vereniging:
Buurthuis: €4,00 per uur, €20,00 per 24 uur
Logeerkamer: €20,00 per nacht

Wel bewoner van SPACE-S, maar geen lid van de vereniging:
Buurthuis: €7,00 per uur, €40,00 per 24  uur
Logeerkamer: €30,00 per nacht

EXTERNE HUURDERS
Geen bewoner van SPACE-S:
Buurthuis: €100,00 per 24 uur
Logeerkamer: niet mogelijk om te reserveren

Annulering van reservering: Annuleren kan tot 8 dagen voor de reservering. Alleen ook dan krijg je je geld terug.

Huisregels*

Naast de algemene voorwaarden zijn er ook nog een aantal huisregels voor het buurthuis en de logeerkamer. De algemene voorwaarden voor het huren vind je hier. De volledige huisregels voor het buurthuis vind je hier en de volledige huisregels voor de logeerkamer vind je hier. De huisregels zijn ook terug te vinden in de ruimte zelf.

* De huisregels kunnen geupdate worden als dit nodig acht, dus lees de huisregels altijd bij een resevering een keer door.

De belangrijkste huisregels staan hier nog kort onder elkaar:

  • Hou rekening met de omwonenden qua geluidsoverlast. De ruimtes bevinden zich in een woonwijk en iedereen is erbij gebaat als de ruimtes worden gebruikt met respect voor je mede Space-S’ers
  • Maak aan het begin en aan het einde van je reservering een foto van de ruimte.
  • Laat de ruimtes achter zoals je deze aantrof en ruim je eigen rotzooi op. We houden de ruimte samen schoon.
    (ook moet je zelf de vuilniszakken/glaswerk etc. meenemen)
  • Mocht er iets kapot zijn of mis zijn, laat het weten aan de beheergroep van de workspace binnenruimtes door een mailtje te sturen naar reserveringen@space-s.nl of een whatsapp bericht te sturen naar: +316 207 63 021. Het liefste ondersteund met foto’s.